Jak wybrać agencję do tworzenia firmowej strony internetowej?

Firma w sieci

Strona internetowa powinna być zwieńczeniem etapu tworzenia graficznego wizerunku firmy.

Zlecając wykonanie firmowej strony agencji, należy się zastanowić, czy zrobi ona to, czego oczekujemy. Ocena tego, czy dana firma oferuje prace wysokiej jakości estetycznej na podstawie przeglądania jej wcześniejszych prac jest dość łatwe. Jednak ocena tych prac pod względem technicznym jest już większym problemem. A właśnie od spraw technicznych zależy, ile w rzeczywistości będzie to wszystko kosztowało. Każde kolejne poprawki i dodatkowe prace niosą ze sobą dodatkowe koszty, które na początku mogą nie być uwzględniane.

Jak zatem wybrać odpowiednią agencję?

Najczęściej padająca odpowiedź na to pytanie brzmi – „Z polecenia”. Warto zapytać znajomych lub inne zaprzyjaźnione firmy o wykonawcę godnego polecenia. Jednak to, czy jest to odpowiedni sposób, zależy od tego kto i na jakiej podstawie poleca daną agencję. Jeżeli ktoś mówi, że agencja robi coś szybko, tanio i dobrze, to powinno to budzić pewne wątpliwości. Z reguły, wyprodukowanie wysokiej jakości produktu wymaga dużego nakładu pracy, a wcześniej latami zbierania wiedzy i doświadczenia. Tym samym, można przypuszczać, że im firma droższa, tym lepszy produkt otrzymamy. Na szczęście nie jest to regułą i tańsze, a zarazem solidne agencje też istnieją. Nie zmienia to jednak faktu, że im więcej zainwestujemy w stronę, tym będzie lepsza.

Jak wybrać agencję do tworzenia firmowej strony internetowej?

Aby stwierdzić, czy firma jest rzetelna, najlepiej było by przeprowadzić szereg testów, zapoznać się wykonanymi przez nią projektami, przetestować jakość i efektywność rozwiązań technicznych. W takim przypadku, można zatrudnić specjalną firmę, która zajmuje się audytem stron www, która sporządzi szczegółowe raporty, w jakim stanie jest dana strona. Wykonanie audytu wszystkich stron z portfolio agencji nie jest konieczne. Jest za to przydatne przy analizie twojej własnej strony. Warto wykonać go w przypadku kiedy stronę już mamy, a chcemy ją poprawić lub zaktualizować.

Ocena jakości portfolio, to wbrew pozorom, bardziej skomplikowany proces niż by się mogło wydawać. Ale warto poświęcić na to trochę więcej czasu i zrobić to dokładnie, żeby w przyszłości nie narazić się na niepowodzenie i otrzymanie strony, która nie spełni wymagań firmy.

Powyższe rozważania nie oznaczają jednak, że małe agencje, które nie mają bogatego portfolio są skazane na niepowodzenie. Mają one najczęściej świeże spojrzenie i inny rytm pracy – mogą się sprawdzić nawet lepiej niż duże, doświadczone agencje.

Artykuł sponsorowany